Od Strzegowa do Pawłowa dojedziemy od dziś S7
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu modernizowanego fragmentu krajowej "siódemki". Jutro ma zostać otwarty kolejny fragment jezdni - z Mławy do Strzegowa (na końcu artykułu zamieściliśmy mapę).
"W ciągu dwóch dni udostępnimy do ruchu ok. 50 km dwujezdniowego ciągu głównego drogi ekspresowej S7 na odcinku Napierki - Płońsk. Od dziś kierowcy podróżują już dwujezdniową S7 od węzła Strzegowo Północ do okolic miejscowości Pawłowo przed Płońskiem. Jutro ominą Mławę i nowym przebiegiem S7 dojadą do węzła Strzegowo Północ. Ruch po udostępnionych odcinkach odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Zakończenie wszystkich prac nastąpi przed wakacjami w przyszłym roku" - informuje GDDKiA.
Od dziś (22 grudnia br.) kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od węzła Strzegowo Północ do okolic miejscowości Pawłowo. Jadąc dalej na południe, od Pawłowa do Cieciórek, na odcinku o długości ok. 7 km korzystają z dróg zbiorczych. W tym też miejscu, przy dużym natężeniu ruchu, należy się spodziewać potencjalnych utrudnień spowodowanych ograniczoną przepustowością drogi zbiorczej. Dalej do Płońska podróżujący jadą nową jezdnią drogi ekspresowej.
Wraz z przełożeniem ruchu na dwa kolejne odcinki ułatwiona zostanie podróż z Trójmiasta do Warszawy. Między Napierkami a Mławą ruch będzie odbywał się częściowo po jednej i częściowo po dwóch jezdniach. Dalej do Strzegowa będzie można dojechać dwujezdniową drogą ekspresową. W rezultacie kierowcy będą mieć do dyspozycji około 50 km nowej drogi w układzie dwujezdniowym, 14 km z ruchem po jednej jezdni oraz wspomniane ok. 7 km drogami zbiorczymi.
Jak informuje GDDKiA, udostępnienie odcinków S7 do ruchu nie oznacza zakończenia prac. Ruch po udostępnionych obecnie odcinkach odbywać się będzie według tymczasowej organizacji. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h na odcinkach dwujezdniowych oraz 60 km/h na jednojezdniowych.
Terminy zakończenia prac i oddania drogi do użytku w pełnym zakresie przewidziane są na II kwartał 2022 roku.
Łączny koszt inwestycji wynosi 1,6 mld zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Wysokość dofinansowania z UE łącznie wynosi 1 043 836 933,77 zł.
Komentarze obsługiwane przez CComment