ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

SEO - czego nie robić, aby nie szkodzić własnej stronie internetowej

Twoja firma właśnie pojawiła się w internecie? Jeśli tak to z pewnością zdążyłeś już usłyszeć przynajmniej kilkukrotnie słowa SEO i pozycjonowanie.

Nie dzieje się tak bez powodu, ten komu zależy na tym, aby jego tanie strony internetowe były widoczne dla użytkowników, nie tylko powinien, ale wręcz musi wdrożyć SEO.

Dlaczego to takie ważne i czego unikać, aby nie narazić się na niepotrzebne kary, oraz czym charakteryzuje się nieskuteczne pozycjonowanie?

Widoczna strona internetowa- postaw na pozycjonowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces, którego celem jest zwiększenie widoczności naszej responsywnej strony www, w wynikach wyszukiwania tzw. organicznych, czyli bezpłatnych. Działania te możemy prowadzić zarówno w obrębie własnej strony internetowej, jak i poza nią. Niestety nie jest to prosty proces i wymaga wiele wkładu i wysiłku, a efekty nie będą tak szybko widoczne, jak w przypadku płatnych kampanii reklamowych. Mimo to nie warto się poddawać i rezygnować z realizacji SEO, zawsze można skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji interaktywnej, jak również dostępnych narzędzi czy wtyczek ułatwiających pozycjonowanie.

Korzyści dla naszej strony wynikające z pozycjonowania:
- wzrost widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania
- większa liczba osób odwiedzających naszą witrynę
- budowanie zaufania i rozpoznawalności marki
- zwiększanie zysków ze sprzedaży
- osiąganie wizerunku eksperta w danej dziedzinie
- zwiększenie współczynnika konwersji na stronie internetowej
- przewaga nad konkurencją

Jak widać korzyści, wynikających z pozycjonowania jest naprawdę wiele, te wyżej wymienione to oczywiście nie wszystkie, dlatego też wszelkie procesy związane z SEO są niezwykle ważne dla funkcjonowania strony internetowej i osiągania sukcesów w sieci.

Najczęściej popełniane błędy SEO:
- Zbyt duża liczba słów kluczowych- kiedy nasze działania skupiają się głównie na tym, aby zadowolić roboty Google i właśnie z tą myślą tworzymy teksty na naszą responsywną stronę internetową, czy pod sklep internetowy, możemy wyrządzić swojej witrynie więcej szkody niż pożytku. Roboty wyszukiwarek jakkolwiek by to nie zabrzmiało, są coraz bardziej inteligentne i taki tekst, który jest nielogiczny i w którym upchaliśmy dużą liczbę słów kluczowych, będzie dla nich zupełnie nieatrakcyjny. Takim działaniem nie tylko nie uzyskamy wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale wręcz możemy spaść jeszcze niżej, niż byliśmy, warto mieć to na uwadze.

- Błędne przekierowania- taka praktyka nie jest polecana i to nie tylko z perspektywy botów, ale w głównej mierze użytkowników. Jeśli odwiedzający naszą stronę klika w link odnoszący się do zabawek dla dzieci to powinien zostać przekierowany w miejsce właśnie ich dotyczące, a nie np. męskiego obuwia. To bardzo ważne, aby użytkownicy darzyli nas zaufaniem, a tego typu działanie na pewno temu nie sprzyja.

- Ukryte słowa kluczowe- wpisujesz słowa i frazy kluczowe w tekstach na firmowej stronie internetowej białą czcionką na białym tle i wydaje Ci się, że oszukałeś system? Nic bardziej mylnego, Google doskonale poradzi sobie z takim oszustwem.

-Skopiowane treści- często stosowana praktyka, szczególnie jeśli prowadzimy własny tani sklep internetowy, w którym ogromna ilość produktów odstrasza nas od tworzenia własnych unikalnych opisów. Łatwiej jest je skopiować ze strony producenta, oczywiście, że tak jednak nie wpłynie to w żaden sposób pozytywnie na uzyskiwanie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Warto zatem tworzyć unikalne treści.

- Bezwartościowe strony zapleczowe- takie spamerskie witryny nie niosą za sobą żadnej cennej wartości, nie zawierają przydatnych treści, czy informacji, powstają po to, aby linkować do naszej głównej witryny. W zasadzie brzmi całkiem zmyślnie, ale niestety Google zazwyczaj nie traktują poważnie takich witryn, a raczej zaliczają je jako niebezpieczne, co tym samym negatywnie oddziałuje na naszą główną stronę internetową.

Błędy równa się konsekwencje
Oczywiście, jeśli będziemy popełniać błędy podczas działań SEO, wywołają one negatywne konsekwencje dla naszej strony internetowej, bloga, czy sklepów internetowych. Nie tylko nasza pozycja w wynikach wyszukiwania się osłabi, ale także stracimy w oczach użytkowników, często naszych potencjalnych klientów. Pamiętajmy również, że nieuczciwe działania będą karane przez Google, a tego z pewnością byśmy nie chcieli.

Komentarze obsługiwane przez CComment