Negatywne skutki po nauce zdalnej
Do Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Mławie zgłasza się coraz więcej rodziców z dziećmi, które mają kłopoty z nauką w szkole, z zachowaniem się w grupie, problemami z koncentracją. To, jak się okazuje, mogą negatywne skutki długiego okresu nauki zdalnej z powodu pandemii.
Taka sytuacja powoduje, że rodzice muszą obecnie dłużej czekać na konsultacje, diagnozy psychologa i pedagoga oraz wsparcie psychologiczne w sprawie swoich pociech.
- Przed pandemią czas oczekiwania na diagnozę nie przekraczał z reguły dwóch miesięcy. Obecnie, niestety, wydłuża się on nawet do 4-5 miesięcy, właśnie ze względu na bardzo dużo zgłoszeń do poradni. Aby zdiagnozować kłopoty dziecka, potrzebne jest wcześniejsze badanie zarówno z psychologiem jak i pedagogiem, niejednokrotnie także z logopedą, a to wymaga czasu, nie da się tego zrobić z dnia na dzień. Niezależnie od tego systematycznie prowadzimy warsztaty w szkołach z udziałem dzieci, rodziców i nauczycieli - mówi Izabela Wiśniewska, dyrektor poradni.
Komentarze obsługiwane przez CComment