Oszustwo na zdalny pulpit. Obcokrajowiec stracił prawie 10 tys.
23-letni obcokrajowiec stracił prawie 10 tys. zł za sprawa oszusta podającego się za pracownika infolinii banku.
Jak podaje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku, rzekomy konsultant zadzwonił do mężczyzny z informacją, iż ktoś próbował zrobić z jego konta przelew na 500 zł. Aby móc anulować transakcję, konieczne miało być zainstalowanie aplikacji do zdalnej obsługi.
- 23-latek miał wątpliwości czy rozmawia z prawdziwym pracownikiem infolinii, jednak oszust rozłączył się, a następnie zadzwonił ponownie. Uwiarygodnił przedstawianą przez siebie wersję, gdyż pokrzywdzony na wyświetlaczu swojego telefonu zobaczył nazwę i numer infolinii swojego banku. Dalej cudzoziemiec postępował zgodnie z poleceniami fałszywego pracownika banku. Zalogował się do bankowości mobilnej, a następnie zatwierdzał pojawiające się komunikaty. Dopiero po jakimś czasie zorientował się, że ktoś na jego koncie wykonał kilka transakcji na łączną kwotę blisko 10 tys. zł - przekazuje oficer prasowa płońskiej policji.
Komentarze obsługiwane przez CComment