Żurominianka straciła pieniądze, bo nie zweryfikowała z kim rzeczywiście pisze
Żuromińska policja apeluje o większą ostrożność podczas korzystania z płatności mobilnych BLIK, ponieważ kolejny raz dochodzi do wyłudzeń pieniędzy z wykorzystaniem tej metody. Ostatnio w ten sposób oszukana została mieszkanka Żuromina, która straciła tysiąc złotych.
Kobieta myślała, że rozmawia z jednym ze swoich znajomych, który poprosił ją o pożyczkę za pomocą płatności mobilnej. Żeby dokonać przelewu, musiała wygenerować kod BLIK i przesłać go "znajomemu". Kilka chwil później oszust poprosił o kolejny kod, co wzbudziło podejrzenia kobiety. Kiedy próbowała skontaktować się z znajomym, ten nie odbierał telefonu (dzwoniła poprzez aplikację zamiast tradycyjnie), ale odpisywał na wiadomości na komunikatorze społecznościowym. Po prośbie o wyjaśnienia korespondencja nagle się urwała, a żurominianka zdała sobie sprawę, że została oszukana.
Żuromińska policja przypomina, że każdą korespondencję, prowadzoną za pomocą profili społecznościowych, należy traktować z dużą ostrożnością i rozwagą. Należy chronić swoje dane osobowe oraz dane dotyczące kont bankowych. Udostępnianie kodu BLIK znajomym jest nieodpowiedzialne i stanowi łatwą zdobycz dla oszustów.
Oszustwo z użyciem kodów BLIK polega na tym, że osoba logująca się do swojego banku musi wygenerować w aplikacji kod do płatności telefonem, a następnie przesłać go "znajomemu". Transakcji dokonanych za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, co oznacza, że przestępca natychmiast wykorzystuje kod do wypłaty pieniędzy.
Aby uniknąć oszustw, należy pamiętać, że jeśli otrzymasz od znajomego prośbę o przelew za pomocą BLIK-a lub o przekazanie kodu BLIK, należy zadzwonić do tej osoby i potwierdzić jej prośbę. Nigdy nie należy podawać nikomu danych do logowania na swoje konto bankowe ani przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Należy zadbać także o odpowiednie zabezpieczenie swoich danych osobowych oraz profili i komunikatorów.
Komentarze obsługiwane przez CComment