Co mogę jeść na skutecznej diecie ketogenicznej?

Dieta keto może być bardzo skuteczna w odchudzaniu, trzeba jednak dokładnie przestrzegać jej zasad. Zaopatrz się w te produkty spożywcze, aby bezpiecznie przestawić swój organizm na tryb spalania tłuszczu. Zobacz, co jeść na keto diecie.

Na czym polega dieta keto?


Dieta ketogeniczna to plan odżywiania opierający się o wysoką zawartość tłuszczów, umiarkowaną ilość białek oraz bardzo ograniczoną ilość węglowodanów. Taki sposób odżywiania pozwala na osiągnięcie tzw. ketozy. Ketoza to stan, gdy organizm zaczyna przekształcać tłuszcze w energię, zamiast pozyskiwać ją z węglowodanów.
Keto dieta polecana jest osobom, które chcą skutecznie schudnąć lub obniżyć poziom cukru we krwi. Szczególnie pomocna może być dla tych, którzy są już zmęczeni innymi dietami opierającymi się głównie o niską kaloryczność, a tym samym – nieustające uczucie łaknienia.

Keto jadłospis, czyli co trzeba jeść, by osiągnąć stan ketozy


Ograniczenie węglowodanów w codziennym jadłospisie może być największym wyzwaniem w diecie ketogenicznej. Dziennie powinno się bowiem spożywać tylko 20-30g węglowodanów. Pozostałe kalorie w diecie keto są pozyskiwane głównie z tłuszczów (70-75%) przy niewielkim udziale białek (1-1,5g na kilogram masy ciała u osób prowadzących siedzący tryb życia).

Dieta ketogeniczna – węglowodany


W diecie keto najlepszym wyborem są warzywa o wysokiej zawartości błonnika oraz bogate w wodę. W ten sposób naturalnie nawadniamy organizm i jednocześnie utrzymujemy układ trawienny w dobrej kondycji. Spożywanie owoców powinno być ograniczone do minimum, ponieważ zawierają w sobie duże ilości węglowodanów (fruktozy).
Dobre warzywa na diecie keto:
• Pomidory
• Bakłażany
• Szparagi
• Brokuły
• Kalafiory
• Szpinak
• Zielona fasolka
• Ogórki
• Papryka
• Cukinia
• Seler

Keto jadłospis – białka


Białka są niezbędne do budowania komórek mięśniowych i spalania kalorii. Jeśli w diecie keto jest zbyt mało białka – organizm będzie wykorzystywał tkankę mięśniową jako energię. W rezultacie, obniży się ogólna masa mięśniowa i liczba kalorii spalanych w spoczynku. Zbyt duże ilości białka w jadłospisie keto natomiast nadmiernie obciążają nerki. Organizm jednocześnie potraktuje białko jako energię – zamiast pobierać ją z tłuszczów, co jest celem diety ketogenicznej.
Dobre produkty ketogeniczne zawierające białko:
• Kurczak
• Indyk
• Sarnina
• Wołowina
• Łosoś
• Sardynki
• Tuńczyk
• Krewetki
• Wieprzowina
• Baranina
• Jajka
• Naturalne sery
• Niesłodzony, pełnotłusty jogurt grecki
• Ser twarogowy z pełnego mleka

Produkty na diecie ketogenicznej – tłuszcze


Tłuszcz jest najważniejszym składnikiem pożywienia. To niezbędny makroskładnik odżywczy, wykorzystywany jako energia do budowania błon komórkowych, wchłaniania witamin i minerałów oraz innych procesów zachodzących w organizmie. Diety o wyższej zawartości tłuszczu dodatkowo zapewniają wyższe uczucie sytości i zmniejszają łaknienie. Należy jednak dokładnie sprawdzać spożywane tłuszcze, ponieważ tłuszczowe produkty ketogeniczne nie powinny zawierać tłuszczów trans oraz przetworzonych tłuszczów wielonienasyconych.
Co jeść na keto, czyli dobre produkty tłuszczowe:
• Oliwa z oliwek
• Awokado
• Oliwki
• Nasiona lnu
• Nasiona Chia
• Pestki dyni
• Sezam
• Kokos
• Orzechy
• Naturalne masła orzechowe bez dodatku cukru

Skuteczna dieta keto, czyli restrykcyjny plan żywieniowy


Dieta keto ma sens tylko wtedy, gdy dokładnie przestrzegamy jadłospis keto oraz zasad odżywiania, w innym przypadku niemożliwe będzie osiągnięcie stanu ketozy. Bardzo ważne jest więc spożywanie odpowiednich produktów ketogenicznych w ustalonych proporcjach. Stosowanie się do zasad diety keto zaprocentuje szybkim osiągnięciem zamierzonych efektów przy jednoczesnej poprawie ogólnego zdrowia.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

ul. Ściegiennego 2
06-400 Ciechanów
tel/fax: (23) 672 34 02
e-mail: sekretariat@ciechpress.pl