Czy da się przyjmować płatności przez smartfon?
Zapewnienie klientom płatności bezgotówkowych to od niedawna obowiązek przedsiębiorców ewidencjonujących sprzedaż za pomocą kas fiskalnych. Warto wiedzieć, że poza siedzibą firmy do przyjmowania tego typu płatności może posłużyć nie tylko terminal mobilny, ale również smartfon. Co trzeba zrobić, aby było to możliwe?
Co to jest terminal mobilny?
Terminal mobilny to urządzenie do przyjmowania płatności kartowych, które dzięki wbudowanemu akumulatorowi nie wymagają stałego podłączenia do zasilania. Tego typu modele łączą się z internetem za pomocą sieci 3G, przez co umożliwiają dokonywanie transakcji niezależnie od miejsca jej realizacji. W ten sposób Twoi klienci będą mogli zapłacić za usługi w dowolnie wybrany przez nich sposób. Zgodnie z założeniami programu Polski Ład zapewnienie płatności bezgotówkowych to obowiązek wszystkich przedsiębiorców, którzy ewidencjonują sprzedaż przy użyciu kas rejestrujących. Co istotne, ta metoda płatności ma być zapewniona w miejscu faktycznego świadczenia usługi. W przypadku m.in. firm transportowych czy kurierskich najrozsądniejszym rozwiązaniem może okazać się więc terminal mobilny. Nowoczesne modele tego typu mogą mieć też dodatkowe funkcje, jak np. cashback czy doładowanie telefonu. Jeśli jednak nie potrzebujesz oddzielnego urządzenia do przyjmowania płatności, możesz do przeprowadzania transakcji wykorzystać swój smartfon.
Terminal płatniczy w telefonie - jak to działa?
Obecnie terminal mobilny możesz mieć w swoim telefonie, wystarczy tylko, że zainstalujesz w nim specjalną aplikację. Pozwala ona na przyjmowanie płatności kartą, ale też dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych oraz poprzez skanowanie kodu QR. Transakcje realizowane w ten sposób są całkowicie bezpieczne, a pieniądze trafiają na firmowe konto natychmiast. Klient otrzymuje zaś potwierdzenie dokonanej płatności w wiadomości SMS lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Aplikacja jest prosta w użytkowaniu - aby przyjąć płatność, wystarczy wpisać jej kwotę, następnie klient musi przyłożyć kartę płatniczą do tylnej strony Twojego smartfonu i zatwierdzić transakcję. W ten sposób można przyjmować płatności realizowane bezstykowymi kartami debetowymi, kredytowymi i przedpłaconymi Mastercard i Visa zgodnymi ze standardem EMV, a także płatności realizowane za pomocą portfeli mobilnych i innych gadżetów wyposażonych w funkcję NFC oraz poprzez kody QR.
Czy warto mieć terminal mobilny w telefonie?
Aplikacja umożliwiająca przyjmowanie płatności za pomocą smartfonu to przede wszystkim wygodne rozwiązanie, bo nie musisz mieć oddzielnego urządzenia, aby zapewnić klientom najlepszą dla nich metodę zapłacenia za Twoje usługi. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że ten sposób realizowania transakcji jest nie tylko wygodny i szybki, ale też bezpieczny. Nawet jeśli nie masz obowiązku przyjmowania płatności bezgotówkowych, warto taką możliwość zapewnić swoim klientom. Dlaczego? W pierwszym kwartale 2022 roku na polskim rynku funkcjonowało 43,6 mln kart płatniczych i przeprowadzono z ich pomocą 1,978 mld transakcji[1], a wiele osób płacąc za towary lub usługi, najchętniej sięga właśnie po kartę, a nie gotówkę. Jeśli prowadzisz własny biznes, zapewnienie klientom różnych metod płatności do wyboru pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy. W ten sposób zwiększasz szansę, że osoby, które już skorzystały z Twoich usług, zrobią to ponownie w przyszłości i polecą je swoim znajomym.
W jakich branżach terminal płatniczy w smartfonie będzie dobrym rozwiązaniem?
Terminal płatniczy w telefonie to nic innego, jak specjalna aplikacja umożliwiająca przyjmowanie płatności w dowolnym miejscu. Ze względu na te cechy, sprawdzi się ona m.in. w przypadku kurierów czy taksówkarzy. To dobre rozwiązanie również dla biznesów działających sezonowo, foodtracków lub freelancerów. Jeśli więc prowadzisz swoją firmę w ruchu i chcesz zapewnić klientom wybór różnych metod płatności, terminal mobilny w smartfonie może okazać się dla Ciebie najwygodniejszym rozwiązaniem.
[1] https://www.nbp.pl/systemplatniczy/karty/q_01_2022.pdf
Komentarze obsługiwane przez CComment