Czym jest wirtualna centrala telefoniczna w chmurze? (PBX)
PBX to skrót od Private Branch Exchange, czyli prywatnego systemu telefonicznego używanego w firmie lub organizacji. Użytkownicy centrali w chmurze mogą korzystać z systemu do komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej za pośrednictwem VoIP, ISDN lub analogowej. Posiadanie PBX pozwala na posiadanie większej liczby telefonów niż linii fizycznych, a także umożliwia swobodne rozmowy między użytkownikami. Ponadto, centrala PBX często oferuje dodatkowe funkcje, takie jak poczta głosowa, nagrywanie rozmów, kolejkowanie połączeń - dlatego tak często jest obecnie wykorzystywana przez większe przedsiębiorstwa od kilku lat, a ten trend szybko przenosi się również w segmencie przedsiębiorstw średnich i małych.
Czym jest centrala IP PBX?
PBX IP to system telefoniczny, który wykorzystuje protokół IP (Internet Protocol) do przenoszenia rozmów przez sieć komputerową, a nie stacjonarną sieć telefoniczną lub przestarzały ISDN. Słuchawki są więc podłączane do istniejących gniazd sieciowych RJ45, a rozmowy są przenoszone przez sieć ethernet.
Czym to jest centrala PBX w chmurze?
Centrala PBX w chmurze, znana również jako hostowana centrala PBX, to biznesowy system telefoniczny, który działa przez internet. Dzięki systemowi telefonicznemu w chmurze nie musisz mieć sprzętu w swoim biurze, dostawca VoIP robi wszystko za Ciebie.
Wirtualny system telefoniczny VoIP w chmurze zapewnia wszystkie funkcje potrzebne nowoczesnej firmie, takie jak poczta głosowa, przekazywanie połączeń i oczywiście dzwonienie. Zamiast konfigurować swój serwer lub system do obsługi telefonów, korzystasz z usług dostawcy VoIP do komunikacji w Twojej firmie.
Jak to działa?
Kiedy Twoi pracownicy dzwonią lub odbierają telefon, słuchawki VoIP zamieniają dźwięk na pakiety danych. Ale słuchawki nie są jedyną możliwością - do wykonywania połączeń można również wykorzystać komputery lub smartfony, pod warunkiem, że mają one połączenie z internetem i zainstalowany odpowiedni software. Głos jest przekształcany w pakiety, podróżuje przez Internet do hostowanych systemów PBX dostawcy. W tym momencie, dostawca ustanawia ścieżkę połączeń między obiema stronami i tworzy połączenie.
Kiedy pakiety danych dotrą do celu, system VoIP przekształca je z powrotem w dźwięk, a wszystko to odbywa się w ciągu kilku milisekund!
Wybór między centralą PBX w chmurze a centralą stacjonarną
Najbardziej znaczącą różnicą pomiędzy hostowaną centralą VoIP w chmurze a systemem lokalnym jest to, kto jest właścicielem i konserwatorem sprzętu. Jeśli masz system lokalny, to kupujesz i jesteś właścicielem sprzętu, a także będziesz odpowiedzialny za jego konserwację. I odwrotnie, w przypadku systemu w chmurze, dostawca VoIP jest właścicielem sprzętu i utrzymuje go, a Ty płacisz prostą opłatę abonamentową. Zakup własnego sprzętu zwykle wiąże się ze znacznymi inwestycjami i dla większości firm jest po prostu nie do udźwignięcia.
Główne zalety centrali wirtualnej w chmurze:
* Niższe (często brak w ogóle) początkowe koszty sprzętu i konfiguracji.
* Niski miesięczny koszt usług.
* Łatwe dodawanie dodatkowych linii, idealne dla skalowalności.
* Aktualizacje, uaktualnienia i poprawki uwzględnione przez dostawcę.
* Nowe zaawansowane funkcje dodawane regularnie z korzyścią dla wszystkich klientów.
* Bezpieczeństwo jest zarządzane przez dostawcę usług w chmurze.
Komentarze obsługiwane przez CComment