ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Dlaczego warto akceptować płatności kartą nawet w małych punktach handlowo-usługowych?

Kobieta płaci kartą płatniczą za buty
Płatności kartą w małych punktach – dlaczego warto?

Prowadzisz mały punkt usługowy lub handlowy i wydaje Ci się, że nie warto nic zmieniać i sięgać po płatności bezgotówkowe? To duży błąd! Udostępnienie klientom możliwości płatności kartą to nie tylko wygoda dla nich, lecz przede wszystkim szansa dla Twojego biznesu na zdobycie nowych odbiorców usług i dodatkowego źródła zarobku!

Polacy a płatności bezgotówkowe – wyniki badań
Aż 70% Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fiserv Polska. 41% robi to zawsze, gdy ma taką możliwość, a prawie 30% przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, płatności kartą, telefonem i zegarkiem cenią sobie zarówno mieszkańcy miast, jak i wsi (75% i 60%), młodzi i starzy. Aż 80% badanych w wieku 18-39 lat wybiera je za każdym razem. Wśród seniorów, czyli osób po 70. roku życia, przynajmniej raz w tygodniu kartą płaci 40%*.

Co więcej, Polacy chcą płacić bezgotówkowo nie tylko w przypadku zakupów przez internet czy dużych zakupów w hipermarketach, ale w każdej sytuacji: w restauracji, kiosku, zakładzie szewskim czy hydraulikowi. Jasno wskazują, że najbardziej brakuje im tej możliwości na bazarach i targowiskach (48%), stoiskach podczas imprez plenerowych (41%), w zakładach krawieckich (33%) i szewskich (31%)**. 

Zalety obsługi transakcji bezgotówkowych
Dlatego jeśli prowadzisz mały biznes, płatności bezgotówkowe prawdopodobnie będą Ci się opłacać. Co możesz zyskać, udostępniając tę formę klientom?

  • Poszerzenie grona osób korzystających z Twoich usług – wiele osób nie korzysta na co dzień z gotówki, przez co nie chodzą do miejsc, w których jest to jedyna opcja płatności. Udostępnienie im terminala płatniczego i komunikowanie informacji o tym na drzwiach czy w witrynie może zachęcić potencjalnych klientów do wizyty i skorzystania z Twojej oferty.
  • Usprawnienie obsługi klienta – klient bezgotówkowy nie generuje problemów związanych z koniecznością liczenia gotówki czy wydawania reszty. Tego typu transakcja jest też szybsza i wygodniejsza dla obu stron.
  • Dodatkowy zarobek na usługach dodatkowych – terminal płatniczy to także inne usługi, z których może skorzystać klient: cashback (czyli wypłata gotówki jak z bankomatu), DCC (czyli płatność w walucie karty) oraz doładowanie telefonu. Za każdą taką wykonaną usługę, otrzymasz prowizję.

Skorzystaj z Programu Polska Bezgotówkowa
Masz ochotę wypróbować w swojej firmie terminal płatniczy za darmo? Dołącz do Programu Polska Bezgotówkowa i korzystaj z urządzenia przez rok bez żadnych opłat. W tym celu wejdź na stronę internetową PolCard.pl i wypełnij znajdujący się tam formularz kontaktowy albo zadzwoń pod wskazany numer telefonu. Ekspert PolCard przedstawi Ci zasady udziału w Programie, odpowie też na Twoje pytania i pomoże dobrać odpowiedni model terminala.

Terminal otrzymasz w ciągu dwóch dni roboczych – nie poniesiesz żadnych kosztów związanych z jego dzierżawą czy instalacją: dostaniesz go do dyspozycji zupełnie za darmo na 12 miesięcy lub do osiągnięcia przychodu w wysokości 100 tys. zł.

* Ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Źródło: https://www.polcard.pl/blog/ponad-70-proc-polakow-regularnie-placi-bezgotowkowo. Dostęp: 22.08.2023.
** Gdzie Polakom nadal brakuje płatności bezgotówkowych? Źródło: https://polskabezgotowkowa.pl/aktualnosci/gdzie-polakom-nadal-brakuje-platnosci-bezgotowkowych. Dostęp: 22.08.2023.

Komentarze obsługiwane przez CComment