ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Jak przygotować się do tworzenia strony internetowej w agencji interaktywnej ?

Projektowanie strony internetowej w agencji interaktywnej wymaga podejścia procesowego oraz dokładnego przedstawienia swoich oczekiwań. Aby móc sprawnie poruszać się w terminologii technicznej oraz projektowania stron warto poznać przynajmniej kilka podstawowych pojęć które pomogą nam określić jakiego typu stronę internetową chcemy wykonać oraz jaką powinna posiadać funkcjonalność.

Agencja interaktywna oczywiście ze swojej strony będzie w stanie wytłumaczyć nam od podstaw budowę i proces projektowania strony wg. jej własnej metodologii jednak warto również wiedzieć jak sprawdzić kompetencje poszczególnych osób w zespole agencji i efekt końcowy w postaci działającej strony internetowej.

Czym jest dobra agencja interaktywna ?

Co powinna wykonać i czym charakteryzuje się dobra agencja interaktywna ?

Warto przed podjęciem współpracy z agencją ustalić kto będzie zajmował się naszym zleceniem, ile specjalistów będzie odpowiadało za proces projektowania i kodowania strony www oraz czy na pokładzie znajduje się specjalista SEO oraz copywriter. Jeżeli chcemy kompleksowo zbudować markę w internecie ale nie mamy opracowanej strategii komunikacji, nie wiemy kim jest nasz Klient warto zwrócić uwagę na ten obszar prac, który powinien być wykonany jako pierwszy. Może zajść również potrzeba zlecenia opracowania person oraz głównych odbiorców naszej usługi tj: grupy docelowej oraz zbudowanie profilu idealnego Klienta. Wszystko po to by jak najlepiej dopasować komunikację marki, projekt graficzny oraz przekaz płynący ze strony internetowej dla naszych Klientów. Innym słowy powinniśmy dopasować rozwiązania do potrzeb naszych potencjalnych Klientów.

Dobra agencja interaktywna będzie w stanie zwrócić nam uwagę na to czego potrzebujemy w swojej strategii oraz briefie. Opracuje dla nas szczegółową specyfikację oraz w procesie realizacji warsztatów pozna nasze potrzeby oraz cele jakie chcemy realizować dzięki budowie strony internetowej.

Co potrzebujesz wiedzieć przed budową strony internetowej ?

Aby dobrze zlecić usługę projektowania i tworzenia strony www warto dokładnie sprecyzować swoje wymagania oraz podać jakie cele ma realizować witryna. W przypadku współpracy z freelancerem będziesz potrzebował dostarczyć więcej informacji gdyż zwykle tworzenie strony internetowej u freelancera to projekt i budowa jej w oparciu o gotowe i przygotowane wcześniej informacje wejściowe takie jak:

  1. Kim jest nasz Klient,
  2. Jak chcemy realizować cele i konwersje,
  3. Jak będzie wyglądać struktura strony oraz co ma realizować.

To standardowe pytania których powinieneś się spodziewać. Freelancer nie będzie w stanie jeżeli jest projektantem UX/Ui lub deweloperem zająć się budową Twojej marki kompleksowo oraz przygotować stronę internetową pod pozycjonowanie.

Przed przystąpieniem do wyboru agencji interaktywnej dobrze jest sprawdzić jakość zakodowanych stron www online, jak wyświetlają się na telefonach oraz w programach analitycznych np: Google Page Speed lub gtmetrix.com. Dodatkowo warto poklikać po stronie i sprawdzić czy jest ona przyjazna dla użytkownika na telefonie i laptopie. Często zdarza się że projekty w portfolio wyglądają profesjonalnie jednak wdrożenie pozostawia wiele do życzenia. Dobrze jest skorzystać z wstępnej rozmowy z zespołem agencji tj: bezpłatne konsultacje na których poznamy bezpośrednio specjalistów z którymi będziemy pracować.

Gdzie i jak zlecić tworzenie i projektowanie strony www ?

Warto wykonać własny research wśród lokalnych firm z internecie. Jeżeli jednak jesteś z mniejszej miejscowości dobrą praktyką jest poszukać agencji na terenie większego miasta np: Rzeszowa. Projektowanie stron w Rzeszowie może zwrócić kilka ciekawych wykonawców stron gdzie cena do jakości jest niższa niż w przypadku innych większych miast.

Porównując oferty projektowania stron internetowych należy wziąć pod uwagę nie tylko cenę ale także:

  1. jakość wdrożenia kodowania html,
  2. jak strona pracuje na urządzeniach mobilnych, tj: czy jest responsywna,
  3. czy wpisując nazew firmy lub podstawowe usługi z oferty można wyszukać ją w Google,
  4. czy szybko się wczytuje
  5. czy nawigacja jest intuicyjna, a content podstron pasuje do struktury menu,
  6. support agencji oraz gwarancje,
  7. jak zabezpieczona jest strona ?

Jak sprawdzić poprawność wykonanej strony internetowej w agencji ?

Każda agencja lub freelancer powinien przez uruchomieniem strony internetowej przeprowadzić jej testy jakościowe i wydajnościowe. Powinieneś otrzymać raport techniczny oraz optymalizacyjny tj: jak strona wypada w popularnych programach analitycznych. Dopiero wtedy możesz odebrać stronę jeżeli audyty będą pozytywne, a sam będziesz rozumiał sposób zarządzania stroną poprzez system cms i panel administratora.

Profesjonalna strona internetowa powinna :

  1. być wyposażona w system CMS,
  2. mieć wdrożony certyfikat SSL,
  3. posiadać zaimplementowany Google Analitycs, Google Search Console oraz Google Tag Manager, tak aby mogła generować statystyki niezbędne do analizy odwiedzin
  4. zoptymalizowana pod kątem SEO oraz technicznym
  5. zabezpieczona oraz posiadać ustawione automatyczne kopie zapasowe generowane np: co miesiąc,
  6. posiadać idealną wersję responsywną gdyż obecny ruch do strony to w zdecydowanej większości użytkownicy mobilni.

Metody promocji marki i strony w social mediach ?

Masz już stronę internetową. Czas zacząć budować jej wartość oraz uruchomić pierwsze kampanie reklamowe w social mediach oraz w Google Ads. W przypadku prowadzenia social mediów oraz budowania widoczności w wyszukiwarce przy nowej domenie musisz uzbroić się w cierpliwość gdyż jest to proces długotrwały i mozolny.

Jakie social media wybrać do promocji marki lub strony internetowej ?

Generalnie powinieneś być wszędzie. Każdy kanał to nieco inna grupa odbiorców i inny sposób dotarcia do nich. W przypadku instagrama czy tiktoka będziesz potrzebował realizować dynamiczne wideo i publikować realcje praktycznie codziennie, natomiast budowa profilu na LinkedIn to merytoryczny content zachęcający do edukacji i zodbywania wiedzy.

Jak rozłożyć budżet na promocję strony internetowej w internecie ?

W przypadku nowych domen lub tych które nie mają dużej widoczności i ruchu z Google przyjęło się by 60% budżetu przeznaczyć na pozycjonowanie i SEO, 40% na kampanię Google Ads i promocję poszczególnych usług.

Komentarze obsługiwane przez CComment