Kolejna ofiara cyberoszustów. Straciła 3 tys. zł
34-letnia mieszkanka powiatu ciechanowskiego padła ofiarą oszustów podszywających się pod pracowników banku. Kobieta straciła 3 tys. złotych.
- Zadzwonił mężczyzna o charakterystycznym wschodnim akcencie, podający się za pracownika banku ds. bezpieczeństwa. Twierdził, że ktoś próbował wypłacić pieniądze z rachunku bankowego kobiety. Fałszywy doradca uspokajał 34-latkę, że pomoże jej zabezpieczyć pieniądze zgromadzone na rachunku bankowym. Kobieta, wierząc, że chroni swoje oszczędności, postępowała zgodnie z poleceniami rzekomego pracownika banku. Oszust przekonał 34-latkę, że przekazany przez nią kod systemu płatności mobilnej pozwoli na weryfikację rachunku pod kątem przejęcia go przez cyberprzestępców. 34-latka wierząc, że chroni swoje pieniądze, podała mężczyźnie kod, dzięki któremu oszust wypłacił w bankomacie w Tychach 3 tys. złotych – przekazała asp. Magda Zarembska.
Policjanci apelują o ostrożność w kontaktach z obcymi osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych.
- Jeżeli otrzymamy telefon o próbie włamania na nasze konto bankowe lub o próbie wzięcia na nasze dane kredytu, zadzwońmy na infolinię banku i zweryfikujmy otrzymane informacje. Możemy tam również potwierdzić tożsamość dzwoniącego do nas „rzekomego” konsultanta. Zachowajmy czujność i ostrożność i nie udostępniajmy loginów i haseł do kont bankowych obcym osobom – ostrzegają funkcjonariusze.
Komentarze obsługiwane przez CComment