ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Najważniejsze aspekty walki o pozycję w Google w 2022 roku

W czasie, który zapamiętamy głównie za sprawą pandemii koronawirusa, coraz większa rzesza przedsiębiorców decyduje się na założenie sklepu internetowego bądź też firmowej strony. Siłą rzeczy rośnie więc zapotrzebowanie na marketing w wyszukiwarce (SEM), w którego skład wchodzi także pozycjonowanie stron. W poniższym tekście z pomocą ekspertów z branży spróbujemy wskazać dwie najważniejsze rzeczy w batalii o miejsce w Google.

Pozycja zero czyli prestiż, wiarygodność i rozpoznawalność marki

W bieżącym roku gigant z Moutain View zdecydował się postawić na rozszerzone wyniki wyszukiwania spod znaku direct answer i featured snippets, które znaliśmy już z poprzednich sezonów. W Google panuje więc tendencja do promowania tak zwanych zero-click searches, wyszukiwań bez konieczności klikania w żaden z wyników na stronach SERP. Po wpisaniu zapytania na "pozycji zero" wyświetlanej przed innymi lokatami, dostajemy odpowiedź w formie cytatu z danej strony, dzięki czemu dowiadujemy się wszystkiego, czego chcemy.

"Specjaliści są podzieleni co do tego, czy dostanie się do pozycji zero pomaga czy też szkodzi interesom sprzedawcy. Z jednej strony firma staje się rozpoznawalna i budujemy widoczność w sieci oraz pewien autorytet, z drugiej jednak maleje odsetek internautów klikających w linki prowadzące do naszej oferty. Okazuje się jednak, że wprawni copywriterzy ze sprawdzonych agencji, takich jak choćby https://afterweb.pl/ , są w stanie tak tworzyć teksty, że nawet po otrzymaniu bezpośredniej odpowiedzi na pozycji zero użytkownik z chęcią klika w nasz odnośnik, by poszerzyć swą wiedzę na dany temat."

 

Każde pozycjonowanie jest obecnie pozycjonowaniem mobilnym!

Przez ostatnie miesiące Google planowało przejście na mobilne indeksowanie stron i w końcu, zgodnie z zapowiedziami doczekaliśmy się zrealizowania tych kategorycznych zamierzeń. W efekcie zapewnienia pierwszeństwa mobilnym wersjom naszych witryn na znaczeniu straciły odsłony desktopowe. W praktyce, jeśli coś jest zatem nie tak z Twoją WWW w kontekście urządzeń przenośnych, możesz liczyć na gwałtowny spadek pozycji w wyszukiwarce. Lekiem na tego rodzaju tarapaty okazuje się odpowiednia optymalizacja SEO przeprowadzona na nowych zasadach oraz stary, dobry responsywny web design poszerzony o badania doświadczenia użytkownika (UX). W całej strategi warto także uwzględnić pozycjonowanie lokalnie na konkretnie miasta. Strategia ta obejmuje pozycjonowanie strony na frazy związane z konkretną lokalizacją np. Pozycjonowanie na miasto Wrocław. Jeśli zdecydujesz się na dostosowanie swojego serwisu do wytycznych Google, najlepiej zdać się w tej kwestii na pomoc profesjonalistów - znajdziesz ich w doświadczonych agencjach marketingu online. Im szybciej zdecydujesz się na kontakt z ekspertami, tym lepiej dla Twojej sprzedaży!

Komentarze obsługiwane przez CComment