ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Naukowcy znad Łydyni chcą być jak Ignacy

Fot. Archiwum Beaty Stypik i SP nr 4

Ósmoklasiści ze Szkoły Podstawowej nr 4 im. 21 Warszawskiego Pułku Piechoty "Dzieci Warszawy" w Ciechanowie uczestniczą w VII edycji programu edukacyjnego "Być jak Ignacy". Zrzeszeni w kole "Naukowcy znad Łydyni", prowadzonym przez nauczycielki Annę Chrostowską, Beatę Stypik i Kamilę Wojciechowską, zgłębiają wiedzę, przeprowadzają eksperymenty i doświadczenia, a inspiracją dla nich jest Ignacy Łukasiewicz.

"Być jak Ignacy" to program edukacyjny dla szkół podstawowych, którego organizatorem jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. VII edycja wystartowała pod hasłem "Zostań ambasadorem nauki". Zainteresowała się nią Anna Chrostowska, nauczycielka biologii w ciechanowskiej SP nr 4. Dołączyły do niej koleżanki nauczycielki: Beata Stypik - matematyki i fizyki oraz Kamila Wojciechowska - chemii. Zachęciły ósmoklasistów do udziału w programie i tak powstało, liczące kilkanaście osób, koło naukowe "Naukowcy znad Łydyni", mające charakter interdyscyplinarny jak sam program.

naukowcy-znad-lydyni-2

"Naukowcy znad Łydyni"

- Uczestnictwo w projekcie "Być jak Ignacy" pozwala połączyć dwie strefy: historii i nauki. Stanowi realne połączenie zdobytej wiedzy naukowej, czysto teoretycznej z eksperymentalnym badaniem rzeczywistości. Ciągła chęć eksperymentowania rozwija w uczniach kreatywne myślenie, skłania do rozwoju badawczego, a przy okazji wzbudza wiele pozytywnych emocji, czego u nas podczas zajęć nie brakuje - mówi Anna Chrostowska, inicjatorka projektu.

- Każda lekcja to niesamowita przygoda, odkrywanie czegoś nowego. Uczniowie zgłębiając dokonania wynalazców, dzięki zajęciom praktycznym badają prawa fizyki, budują model Układu Słonecznego, okręty podwodne, uczą się wiązać podstawowe węzły żeglarskie. Przy tym doskonalą umiejętność pracy w grupie, kształtują właściwe relacje społeczne czy ćwiczą spostrzegawczość - dodaje Beata Stypik, jedna z opiekunek koła.

- Zaangażowanie uczniów przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Bardzo chętnie uczestniczą oni w zajęciach, współpracują i, co najważniejsze, świetnie się przy tym bawią. Łączą przyjemne z pożytecznym, a my razem z nimi - dzieli się wrażeniami Kamila Wojciechowska, również opiekunka koła. 

Ambasadorzy nauki i konkurs

Założenie koła naukowego i realizacja zajęć (program zakłada realizację 16 lekcji) to nie wszystko. Uczestnicy mogą podjąć dodatkowe działania "ambasadora nauki" i promować wiedzę i umiejętności wśród swoich rówieśników czy w lokalnej społeczności oraz w mediach społecznościowych.

Programowi "Być jak Ignacy", który został objęty  patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki, towarzyszy konkurs dla kół naukowych.Młodzi "Naukowcy znad Łydyni" razem ze swoimi opiekunkami również wezmą udział w konkursie. Na czym będzie polegać ich praca konkursowa, na razie nie wyjawiają.

Komentarze obsługiwane przez CComment