Powrót uczniów z ulgową taryfą
Na spotkaniu dyrekcji I LO w Ciechanowie z Martą Podlasińską, przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego i po wcześniejszych konsultacjach z nauczycielami wypracowano stanowisko Rady Pedagogicznej oraz Samorządu Uczniowskiego w sprawie trybu i warunków pracy i nauki po powrocie do edukacji stacjonarnej w roku szkolnym 2020/2021.
- Świadomi skali problemów edukacyjnych związanych ze zdalnym trybem nauki oraz stopniowym powrotem do formy stacjonarnej uznajemy, że priorytetem naszej społeczności będzie w najbliższym okresie stworzenie warunków do readaptacji uczniów w środowisku szkolnym. Za najważniejszy cel przyjmujemy odbudowywanie relacji rówieśniczych oraz uczniowskich - informuje dyrekcja szkoły.
W tej sytuacji zaleca rozważne i empatyczne podejście do procesu sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów. Rekomenduje, aby w okresie edukacji hybrydowej zrezygnować z wystawiania ocen wyrażonych cyfrą. Po powrocie do formy stacjonarnej oceny powinny spełniać przede wszystkim funkcję informacji zwrotnej oraz czynnika motywującego do nauki.
- Rezygnujemy zatem do końca roku szkolnego z pisemnych form sprawdzania wiedzy powiązanych z ocenami szkolnymi, zastępując je ocenianiem diagnozującym i kształtującym. Dopuszczamy możliwość sprawdzania zadań klasowych z wynikiem określonym w procentach. Ocenie podlegać powinny przede wszystkim przygotowane wcześniej odpowiedzi ustne, współpraca w grupie oraz aktywność uczniów. Jesteśmy przekonani, że dzięki tym działaniom odbudujemy wewnętrzną motywację uczniów do pogłębiania wiedzy i kształtowania umiejętności - przekonuje placówka.
Komentarze obsługiwane przez CComment