ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Uwierzyła, że musi zaciągnąć pożyczkę. Straciła 70 tys. zł

zdjęcie ilustracyjne

Do ciechanowskiej komendy zgłosiła się kobieta, która padła ofiarą oszustów działających metodą „na pracownika banku”. Oszuści wyłudzili od niej 70 tys. zł.

Historia zaczyna się podobnie jak zawsze - do mieszkanki powiatu ciechanowskiego zadzwonił rzekomy przedstawiciel banku, a rozmówca poinformował, że na dane osobowe kobiety złożony został w innym mieście wniosek o kredyt. 

- Kiedy kobieta odpowiedziała, że nie składała takiego wniosku, rozmówca przekonał ją, że jedyną formą zabezpieczenia środków finansowych jest zaciągnięcie kolejnej pożyczki. Zgodnie z sugestią kobieta złożyła wniosek o kredyt w wysokości 70 tys. zł, a gdy otrzymała gotówkę, wpłaciła ją w jednym z bankomatów na wskazane konto za pomocą kodów do szybkich transakcji podanych przez oszusta. Fałszywy pracownik banku poinformował kobietę, że następnego dnia pracownik departamentu bezpieczeństwa banku anuluje kredyt i wyda kobiecie nową kartę kredytową. Gdy okazało się, że mężczyzna o nazwisku podanym przez rozmówcę nie jest pracownikiem banku, kobieta uświadomiła sobie, że padła ofiarą oszustwa – przekazała asp. Magda Sakowska.

Tzw. spoofing telefoniczny to typowa metoda działania oszustów. Przestępcy starają się wystraszyć rozmówcę, by ten działał pod wpływem emocji. Na dodatek na telefonie zwykle wyświetla się numer infolinii banku, dlatego połączenie nie wzbudza żadnych podejrzeń. 

- Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy, podanie danych konta bankowego czy kodu systemu płatności mobilnych powinno się traktować jako próbę oszustwa – podkreśla policja.

 

Komentarze obsługiwane przez CComment