"Na pracownika banku" straciła 9 tys. zł
Wczoraj hakerzy okradli 41-letnią mieszkankę Mławy. Kobieta za namową konsultanta, podającego się za pracownika banku, zainstalowała na swoim telefonie program umożliwiający zdalny dostępu do urządzenia. Na jej oczach, z konta bankowego zniknęło ponad 9 tys. zł.
Do oszukanej zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku. Poinformował, ze ktoś próbuje dokonać wypłat z jej konta. Kobieta zaprzeczyła, by autoryzowała wypłaty. Została przełączona do działu bezpieczeństwa banku. Poinformowano ją, by zainstalowała na swoim telefonie specjalne oprogramowanie, a konsultant udzieli jej pomocy. Za namową oszusta, zainstalowała na swoim telefonie program do zdalnej obsługi urządzenia. Zalogowała się a swoje konto i po chwili straciła kontrolę nad urządzeniem. Dosłownie na jej oczach, z konta pobrano ponad 9 tys. zł.
Jak uchronić się przed oszustwem?
*pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego i danych logowania;
*jeśli "konsultant" proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania do zdalnej obsługi urządzenia, możesz być pewien, że to oszustwo;
*jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych oraz danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku (najlepiej z innego telefonu).
Komentarze obsługiwane przez CComment