ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Plaga oszustw. Kobieta straciła 4 tys. zł

zdjęcie ilustracyjne

Do płońskich policjantów zgłosiła się kolejna osoba, która padła ofiarą oszustów działających w internecie. 64-letnia kobieta straciła 4 tys. zł.

- 64-latka za pośrednictwem grupy na portalu społecznościowym wystawiła na sprzedaż swoje obrazy. Na komunikatorze dostała wiadomość od potencjalnej kupującej, która poprosiła kobietę o podanie adresu e-mail oraz danych osobowych. Miało to być potrzebne do uzupełnienia formularza potwierdzającego złożenie zamówienia. Następnie oszustka przesłała kobiecie zdjęcie formularza oraz link, który miał prowadzić do strony firmy kurierskiej. Strona wyglądała na oryginalną, więc nic niepodejrzewająca 64-latka postępowała zgodnie z wyświetlającymi się na niej instrukcjami. Docelowo pojawiła się tam informacja, że skontaktuje się z nią przedstawiciel firmy kurierskiej, który dalej pokieruje sprawą – przekazuje kom. Kinga Drężek-Zmysłowska z KPP w Płońsku.

Jak kontynuuje policja, faktycznie chwilę później zadzwonił telefon kobiety. Rozmówczyni twierdziła, że musi sprawdzić wiarygodność konta bankowego sprzedającej i to, czy pieniądze, jakie chce zapłacić klient, trafią na właściwe konto.

- 64-latka zgodnie z jej poleceniem zalogowała się na swoje konto bankowe i podała oszustce cztery kody, które otrzymała na telefon w wiadomościach SMS. Niemal natychmiast zobaczyła, jak z jej konta zniknęło 500 zł, a po chwili na telefon zaczęła dostawać wiadomości o kolejnych transakcjach na jej rachunku bankowym. Pokrzywdzona straciła w sumie 4 tys. zł – dodaje oficer prasowa płońskiej policji.

Policja przypomina, by przy korzystaniu z internetu nie zapominać o bezpieczeństwie.

- Linki wysyłane przez oszustów, prowadzą do stron łudząco podobnych do prawdziwych. Za każdym razem weryfikuj strony internetowe, z których korzystasz i ich odnośniki. Nie otwieraj linków od nieznajomych osób i co najważniejsze, nigdy nie podawaj obcym swoich danych logowania do bankowości internetowej, czy kodów do płatności mobilnych – przestrzegają funkcjonariusze.

Komentarze obsługiwane przez CComment