Stracił 7 tys. zł
Ponad 7 tys. zł stracił mieszkaniec gm. Naruszewo, który za namową oszustów podających się za pracowników banku zainstalował w telefonie aplikację do zdalnej obsługi.
Mężczyzna dał się namówić też do zaakceptowania dwóch transakcji wykonanych za pomocą wygenerowanych kodów BLIK. Policjanci po raz kolejny apelują o ostrożność w kontaktach z obcymi osobami i rozsądne decyzje dotyczące finansów.
Kilka dni temu do 34-letniego mieszkańca gm. Naruszewo zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku. Twierdził, że z konta jego rozmówcy ktoś próbował ukraść znaczną kwotę, wykonując przelew na inne konto. Pod pretekstem ochrony pieniędzy 34-latek, został namówiony do instalacji w telefonie aplikacji do zdalnej kontroli urządzenia. Następnie oszust polecił mu zatwierdzenie dwóch transakcji dokonywanych za pomocą wygenerowanych kodów BLIK.
Jak informuje rzeczniczka płońskiej komendy, Kinga Drężek - Zmysłowska, transakcje te miały przekazać pieniądze klienta banku na bezpieczne konto, z którego następnie miały one wrócić do właściciela. Gdy z konta 34-latka zniknęło ponad 7 tys zł, a rzekomy pracownik banku polecił zatwierdzenie kolejnych kodów, mężczyzna zorientował się, że został oszukany i powiadomił policję.
Komentarze obsługiwane przez CComment