Nowy urzędnik w ratuszu. To ekodoradca
W pułtuskim ratuszu będzie można skorzystać z usług ekodoradcy. Ma to związek z udziałem w projekcie „Mazowsze bez smogu”.
- Zadaniem ekodoradcy jest przede wszystkim wsparcie mieszkańców i podniesienie świadomości ekologicznej w zakresie ochrony powietrza i efektywności energetycznej, a także doradztwo w zakresie wymiany źródeł ciepła i termomodernizacji, pomoc w pozyskiwaniu środków finansowych przez mieszkańców. Zwrócenie uwagi na wpływ zanieczyszczeń powietrza na zdrowie mieszkańców – przekazuje ratusz.
Do zakresu jego obowiązków będą też należeć m.in. diagnozy ubóstwa energetycznego, monitorowanie źródeł ciepła i realizacji założeń POP i PDK, analiza potrzeb edukacyjnych mieszkańców, przygotowanie strategii poprawy jakości powietrza, organizacja akcji informacyjnych i wydarzeń związanych z ochroną powietrza, czy też kontrole palenisk i zlecanie badań próbek popiołu.
Komentarze obsługiwane przez CComment