

Przy okazji tematu małej obwodnicy Makowa, a więc inwestycji realizowanej przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, pojawił się wątek drogi krajowej nr 60 w Makowie Mazowieckim. Sprawdziliśmy dwie kwestie.
Pierwsza dotyczyła odcinka DK60 w samym Makowie, na ul. Ciechanowskiej. Ten odcinek jest co prawda połatany, ale jazda nim przypomina o rychłej wymianie amortyzatorów. Zapytaliśmy zatem Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad czy planowana jest modernizacja (a może przebudowa) tego, miejskiego odcinka DK60.
- GDDKiA na bieżąco monitoruje drogi krajowe, w tym DK60. W przypadku nieprawidłowości natychmiast podejmujemy działania. Nie mamy w obecnych planach modernizacji/przebudowy DK60 - odpowiedziała Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka prasowa GDDKiA.
Zatem mieszkańcy nie mogą liczyć na znaczącą poprawę komfortu jazdy, przynajmniej w najbliższym czasie.
Pytaliście nas również czy możliwa jest budowa obwodnicy Makowa ciągiem drogi krajowej nr 60, a nie, jak obecnie w planach, ciągiem drogi wojewódzkiej. Jest to ciekawa koncepcja zważywszy, że to właśnie DK60 przebiega przez centrum Makowa i to ona się korkuje w rejonie (jedynego) mostu na Orzycu.
- W planach (Program Budowy Dróg Krajowych jak i Program budowy nowych obwodnic), zgodnie z którymi GDDKiA przygotowuje i realizuje inwestycje nie została ujęta budowa obwodnicy Makowa Mazowieckiego w ciągu DK60. Przygotowanie i realizacja przedsięwzięcia może nastąpić z chwilą wpisania jej do programu i otrzymania finansowania - wskazuje Małgorzata Tarnowska.
Wygląda zatem na to, że ocenie jedyną realną szansą na poprawę płynności ruchu w Makowie jest budowa małej obwodnicy Makowa przez MZDW we współpracy z UM w Makowie Mazowieckim.
Komentarze obsługiwane przez CComment