Kolejne osoby padły ofiarą wyłudzenia. Chciały pomóc znajomym, straciły pieniądze
Dziś, we wtorek 2 kwietnia, KPP w Płońsku poinformowała o kolejnym, niestety udanym przypadku wyłudzenia pieniędzy za pośrednictwem internetowego komunikatora. Tym razem z kradzieżą tożsamości.
Złodzieje podszyli się pod 24-letnią mieszkankę gm. Załuski i 21-letniego mieszkańca Warszawy. Wysłali „swoim” znajomym prośbę o opłacenie zamówionych przesyłek, przy użyciu kodów do płatności mobilnych, tłumacząc to problemami technicznymi na platformach internetowych swoich banków. Dwoje znajomych 24-latki i troje znajomych 21-latka zgodziło się pomóc. Wygenerowali kody, podali je oszustom i opłacili transakcje. Znajomi kobiety stracili łącznie 2500 zł. Znajomi mężczyzny stracili taką samą kwotę.
Kradzież tożsamości to, niestety, codzienność w mediach ery cyfrowej.
- Jeśli otrzymasz wiadomość z prośbą o pożyczkę, nie działaj pochopnie. Sprawdź najpierw, czy osoba, która do Ciebie napisała lub której prośba dotyczy, rzeczywiście potrzebuje twojej pomocy. Jeśli otrzymasz od znajomego prośbę o przelew za pomocą kodów do płatności mobilnych lub o przekazanie kodu – zadzwoń do tej osoby i potwierdź jej prośbę. Pomoże ci to uniknąć nieprzyjemności.
NIGDY nie przekazuj pieniędzy obcym osobom, nie przesyłaj ich na podane przez obce osoby numery kont, nie podawaj nikomu danych do logowania na swoje konta bankowe i nie przekazuj obcym osobom kodów do płatności mobilnych. Zadbaj o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, a także haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów – czytamy w oficjalnym komunikacie wystosowanym przez płońską KPP.
Komentarze obsługiwane przez CComment