ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Podpisano umowę na zaprojektowanie linii kolejowej Zegrze-Przasnysz

fot. PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że dziś doszło do podpisania umowy z projektantem nowej linii kolejowej, która w przyszłości połączy ze stolicą Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki i Przasnysz. Projekt jest częścią rządowego programu Kolej Plus.

Jak informuje Anna Znajewska-Pawluk, rzeczniczka prasowa PKP PLK, Mosty Katowice i Arcadis są odpowiedzialne za projekt nowej linii kolejowej Zegrze – Przasnysz, który będzie kosztował 32,5 mln zł netto. Wykonawca ma 52 miesiące na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie wszystkich potrzebnych pozwoleń, w tym środowiskowych i budowlanych.

- Linia kolejowa między Zegrzem Południowym a Przasnyszem będzie w większości jednotorowa, zelektryfikowana. Użycie dwutorowych odcinków (zwanych długimi mijankami) pozwoli pociągom mijać się bez konieczności dłuższego czekania na przejazd pociągu z przeciwnej strony. Pociągi będą poruszać się z maksymalną prędkością 160 km/h, a czas przejazdu między Zegrzem a Przasnyszem wyniesie około 50 minut. Organizator przewozów zadeklarował uruchomienie min. 14 pociągów na dobę, które pojadą między Przasnyszem a Warszawą - informuje Anna Znajewska-Pawluk.

Kolej Północnego Mazowsza połączy Przasnysz, Maków Mazowiecki, Pułtusk i Serock z Zegrzem. Na trasie będzie 12 przystanków, w tym Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki, Przasnysz, Jadwisin, Wierzbica, Trzepowo, Łubienica Superunki, Jeżewo, Kleszewo, Szlasy Bure oraz przystanek w gminie Szelków. Jak wskazuje PKP PLK perony będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Będą też wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.

- Prace budowlane mogą rozpocząć się w 2030 roku i potrwać do 2033 roku, ale zależy to od uzyskania finansowania na budowę. Na razie finansowanie jest zapewnione jedynie na etap projektowy - podsumowuje rzeczniczka PKP PLK. 

Tak jak już pisaliśmy na naszych łamach, jako wariant podstawowy do projektowania linii wybrano wariant W2A (różowy), jednak na etapie prac projektowych będą przeprowadzane jeszcze konsultacje społeczne. Pisaliśmy o tym tutaj: Jak będzie przebiegać linia kolejowa Zegrze-Przasnysz? [KLIK]

Komentarze obsługiwane przez CComment