Weszła w link i straciła pieniądze
Chciała dokonać internetowej transakcji i skorzystała z linka przysłanego przez osobę kupującą. Jakież było jej zdziwienie, gdy zauważyła, że na koncie bankowym nie przybyło jej pieniędzy, a wręcz przeciwnie stan jej konta obniżył się. Pułtuszczanka stała się, niestety, kolejną ofiarą oszustwa w sieci.
Kobieta zgłosiła się do pułtuskiej komendy w sobotę, 25 listopada. Przyznała, że na jednym z portali aukcyjnych zamieściła ogłoszenie. Na komunikatorze odezwała się do niej osoba zainteresowana ofertą, podająca się za kobietę. Zaproponowała, by sprzedająca skorzystała z możliwości zapłaty za towar za pośrednictwem usługi portalu i w tym celu przez komunikator przesłała jej link do strony banku, a właściwie imitującej stronę banku, by sprzedająca mogła odebrać płatność za przedmiot. 41-letnia pułtuszczanka weszła w link, wpisała swój login i hasło do bankowego konta internetowego. Kiedy po chwili zalogowała się na swoje konto bankowe, zauważyła, że nie ma żadnej wpłaty, wręcz przeciwnie jej środki uszczupliły się o blisko 7 tysięcy złotych. Domyśliła się, że padła ofiarą oszustwa.
- Oszuści internetowi nie próżnują. Wykorzystują portale społecznościowe oraz komunikatory internetowe, aby wyłudzić od potencjalnych ofiar jak największą sumę pieniędzy. Kolejna pułtuszczanka padła ich ofiarą – skomentowała zdarzenie kom. Milena Kopczyńska z KPP w Pułtusku. Apeluje o ostrożność przy dokonywaniu transakcji finansowych w internecie.
Co zrobić, by uniknąć oszustwa? Policja daje szereg rad. Zwróć uwagę, jakie transakcje bankowe autoryzujesz i na jaką kwotę. Poznaj zasady bezpieczeństwa swojego banku i stosuj się do nich, gdy korzystasz z portali aukcyjnych. Miej ograniczone zaufanie do potencjalnych kontrahentów. Rozliczaj się bezpośrednio przez dany portal. Unikaj bezpośrednich transakcji. Uważaj na próby nawiązania kontaktu poza portalem, poprzez komunikatory. Oszuści mogą podrobić stronę portalu aukcyjnego oraz bramki płatniczej. Zwracaj uwagę na adres widoczny w przeglądarce. Zwróć uwagę na poprawność językową strony, na której przekazujesz dane karty. Fałszywe strony często zawierają błędy, nie są napisane poprawną polszczyzną. Nie podawaj numeru kart, loginów, haseł. Czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym, którą dostajesz z banku, zanim wykorzystasz go nie wiedząc co autoryzujesz. Każde finalizowanie transakcji poza portalem aukcyjnym, czy to przez wiadomości mailowe, SMS-y i komunikatory, które zawierają linki powinno wzbudzić naszą czujność; Co robić, gdy zostaniesz oszukany? Koniecznie skontaktuj się ze swoim bankiem. Poinformuj Policję. Nie klikaj w nieznajome linki do stron.
Więcej w "TC"
Komentarze obsługiwane przez CComment