XXVI Mławski Festiwal Muzyki Akordeonowej „Od solisty do orkiestry”. Dużo laureatów
Siedemdziesięciosześcioro solistów, 12 zespołów kameralnych i dwie orkiestry z 28 ośrodków z całego kraju wzięło udział w XXVI Mławskim Festiwalu Muzyki Akordeonowej. Jury, któremu przewodniczyli profesorowie Bogdan Dowlasz z Akademii Muzycznej w Łodzi i Teresa Adamowicz – Kaszuba z AM w Poznaniu, przyznało w sumie 37 nagród i 15 wyróżnień.
Festiwal zorganizowało Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie przy udziale Państwowej Szkoły Muzycznej im. Andrzeja Krzanowskiego w Mławie, w której odbywały się przesłuchania i koncert laureatów. Jej dyrektor, Wilhelm Taraszkiewicz, był dyrektorem tego konkursu. Starowali uczniowie szkół muzycznych I i II stopnia oraz studenci wyższych uczelni muzycznych w kilku kategoriach wiekowych. Wykonywali utwory kompozytorów zarówno dawnych, jak i współczesnych, m.in. W. A. Mozarta i A. Krzanowskiego. Oceniały dwie komisje, każda w trzyosobowym składzie. Uczestnicy, którzy uzyskali 21 – 25 punktów, otrzymali miano laureata. Maksymalna nota dawała tytuł grand prix.
- Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. w Mławie ma znaczący wkład w rozwój akordeonistyki polskiej w skali krajowej, czego dowodem jest już 26. edycja tej imprezy. Poziom artystyczny solistów i zespołów kameralnych stale wzrasta, co świadczy o doskonaleniu akordeonowej sztuki wykonawczej w polskim szkolnictwie muzycznym. Cieszy fakt, iż około 95 procent uczestników wykonywało program na akordeonach nowej generacji firm włoskich, prezentując utwory specjalistycznej literatury akordeonowej oraz kompozytorów polskich. Festiwal oceniamy pozytywnie zarówno pod względem artystycznym, jak i społecznym - mówiła w podsumowaniu prof. Teresa Adamowicz – Kaszuba.
Więcej w bieżącym papierowym wydaniu „TC”.
(kj)
Komentarze obsługiwane przez CComment