ul. ks. Ściegiennego 2, 06-400 Ciechanów 23 672 34 02 sekretariat@ciechpress.pl Pon.-Pt.: 8.00 - 16.00

Padł ofiarą oszusta, stracił 134 tys. zł

Il.

Mieszkaniec powiatu pułtuskiego dowiedział się o próbie włamania na swoje konto bankowe. Chcąc się chronić, zrobił to, o co poprosił przez telefon rzekomy pracownik banku. Niestety, 33-latek stracił ponad sto tysięcy złotych. Został oszukany metodą na spoofing.

Na wyświetlaczu telefonu 33-latka pojawiła się nazwa banku. Rozmówca, podający się za pracownika banku, poinformował, że bank odnotował próbę włamania na jego konto. Poprosił mężczyznę o zainstalowanie aplikacji zapewniającej monitorowanie komputera przez internet. Chcąc chronić swoje konto i oszczędności, mężczyzna uczynił to. Instruowany przez oszusta, stracił 134 tysiące złotych. O oszustwie zawiadomił policję 1 grudnia.

- Mężczyzna został oszukany metodą tzw. spoofingu, która polega na wykorzystaniu oprogramowania do zmiany numeru lub nazwy, którą na wyświetlaczu swojego telefonu widzi osoba odbierająca połączenie. Dzięki temu wierzy ona, że koresponduje lub rozmawia z kimś zaufanym, a w rzeczywistości ma do czynienia z przestępcą - wyjaśnia sierż. Renata Soból z Komendy Powiatowej Policji w Pułtusku. Przypomniała, że oszuści wykorzystują różne metody i historie po to, by zmanipulować rozmówcę i uzyskać dostęp do jego smartfona lub komputera, a w konsekwencji do rachunku bankowego. Ofiara spoofingu sugerując się numerem, który wyświetlił się na ekranie telefonu, jest przekonana, że prowadzi rozmowę z infolinią banku, pracownikiem urzędu lub policjantem.

Więcej w TC nr 50 z 13.12. 

Komentarze obsługiwane przez CComment